موثرترین روش های درمان استرس پنهان
نوشته شده توسط : فدولا

شناسایی عامل ایجاد استرس
استرس پنهان در زندگی اهمیت زیادی دارد، بنابراین قبل از اینکه به درمان آن بپردازید، عامل به وجود آمدن استرس را شناسایی کنید. بسیاری از مشکلات جسمی و روحی در اثر استرس های پنهان ایجاد می‌ شوند. به این ترتیب به مرور زمان، فرد از نظر جسمی، علائمی نظیر دردهای عضلانی، بی خوابی، فشار خون بالا و بیماری های ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن را تجربه می‌ کند.

داشتن استرس منجر به چاقی می شود، بنابراین با یک سبک زندگی سالم می ‌توان از تمام این عوامل جلوگیری کرد. باید بدانید که همیشه هم نمی توانیم منبع استرس خود را حذف کنیم؛ با این حال رفتارها و راهبردهای مقابله ای خاصی وجود دارد که می ‌توانیم از آنها برای کاهش استرس و حذف احساسات ناراحت کننده استفاده کنیم. درمان استرس پنهان با این نمونه نگرش، راحت تر انجام خواهد شد.

 

مدیریت مسئولیت ‌ها
یکی از ساده ترین راهکارها برای درمان استرس های پنهان در زندگی، مدیریت مسئولیت ها در زندگی شغلی است. بهتر است در شغل خود، یک سری تعهدات، فعالیت ها و مسئولیت ها را در حد توان خود قبول کنید. با همکاران و شرکای خود صحبت کنید و آنها را توجیه نمایید که انجام بیش از حد یک مسئولیت، فراتر از توان شما، از عهده تان خارج است. این کار کمک می کند هم مسئولیت خود را به نحو مطلوب انجام دهید و هم استرس نداشته باشید و از لحظات کار، بهترین و بیشترین استفاده را ببرید.

 

داشتن خواب بهتر
یکی دیگر از ساده ترین روش های درمان استرس پنهان این است که خوب بخوابید. بدن در طول شبانه روز حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد. خواب خوب باعث می ‌شود بدن شما از حالت استرس و فشردگی در طول روز رهایی پیدا کند و آرامش خود را به دست بیاورد. پیشنهاد می کنیم چند ساعت قبل از زمان خواب، فعالیت های آرامش دهنده انجام دهید.

 مثلاً کتاب بخوانید؛ حمام کنید؛ به موسیقی گوش دهید؛ یا مدیتیشن انجام دهید .فراموش نکنید که هرگز تلفن همراه یا لپ تاپ را با خود به رختخواب نبرید. سعی کنید اگر با نگرانی و استرس مواجه شدید، آنها را روی کاغذ بنویسید تا صبح روز بعد از استراحت بتوانید در مورد آن ها منطقی تر فکر کنید.

 

از مشاوران و پزشکان کمک بگیرید
چنانچه پس از اجرای راهکارهای ساده که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، که نتوانستید استرس درونی خود را کاهش دهید، حتماً برای درمان استرس پنهان از مشاوران یا متخصصان در این حوزه کمک بگیرید. یک متخصص می تواند با تنظیم استراتژی ها بر اساس عوامل استرس زا و ویژگی های شخصیتی شما، استرس شما را درمان کند.

 در اولین فرصت این اقدام ها را انجام دهید تا کیفیت زندگی شما با مشکل مواجه نشود. اگر برای سلامت روح و جسم خود ارزش قائل هستید، مشکلات و استرس ها را در همان مرحله اول مدیریت کنید تا از عوارض ناگوار در آینده رها باشید.

 

راهکارهای موثر و کاربردی برای درمان استرس فوری در سایت فدولا

 





:: برچسب‌ها: درمان استرس و تپش قلب , درمان استرس , درمان استرس و افسردگی , درمان استرس فکری , درمان استرس معده ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: